Rólunk

Kép
A KórházSuli az a hely, ahol a tanulásnak és a közösségnek gyógyító ereje van. Magyarországon szeptemberben több ezer gyerek nem tudja elkezdeni a tanévet súlyos betegsége miatt. Pedig az iskola a közösség, a tudás, a barátságok helyszíne. A betegség az élet másik oldala, a fájdalom, a félelem, az elveszni látszó célok és az elszigetelődés. A KórházSuliban önkéntes középiskolások és egyetemisták szegődnek társul beteg társaik mellé, és egy személyre szabott, egyedi oktatási rendszerben házitanítójukká válnak   a gyógyulás akár évekig is eltartó időszakára. A közös tanulás örömével visznek újra célokat, aktivitást és társaságot az egyhangú mindennapokba. Ők maguk pedig komoly személyiségfejlődésen mennek keresztül mindeközben. Évente általában 150-200 diákkal tanulunk, 250 önkéntest képzünk, koordinálunk.   A tanulás mellett közösségi programokkal igyekszünk összekapcsolni programunk szereplőit. Táborozunk, közösen alkotunk és találkozókat szervezünk. „Olyan k

Egy online tanítok történet

Lassan de biztosan közeledik az év zárása a sulikban, beköszöntött a rettegett vizsgaidőszak is, de a közös tanulás és móka ilyenkor sem állhat meg a KórházSuliban. Fogadjatok tőlünk egy élménybeszámolót, ami az elmúlt hetekben született, nyitottságról, együttműködésről és rugalmasságról.

"Sok élmény ért az elmúlt héten a 4 óra alatt. A tanítótársam, aki a matekórákat tartja hétfőn és kedden a héten vizsgázott az egyetemen, így besegítettem, és helyette tartottam meg 2 órát. Így az összes matekórán találkoztam a gyerekekkel :) A hét témája a középpontos tükrözés és szimmetria volt. Én is megtanultam belőle, hogyan kell bevezetni ezt a témát jól. Volt ami jól ment és volt olyan is, amiben még fejlődnöm kell, kicsit máshogy magyarázni, hogy érthetőbb legyen. A hét végére mindkét diák nagyon szépen alkalmazta a tanultakat. Jó érzés volt, hogy mégis sikerült átadni nekik a tudást. :)
Nagy élmény volt még a héten, hogy a gyerekekkel közösen készítettünk egy kis biztató plakátot/képet az egyetemista tanítótársamnak, hogy jól sikerüljenek a vizsgái. Lelkesek voltak és szerintem élvezték, hogy készítettünk valamit közösen.
A másik szuper élményem, hogy az egyik diák felköszöntött 15-én, névnapom alkalmával! Nagyon jól esett, hogy eszébe jutottam! <3
Többet beszélgettünk az órák elején mert úgy vettem észre, mindketten igénylik. Az egyik tanítványom mondta, hogy már nagyon nehéz neki a karantén és úgy látja, mindent megváltoztat. Beszélgettünk róla és kiderült, hogy mit csinál szívesen, mire büszke. Elmondta, hogy sütött sütit. :) Azt hiszem, jó volt beszélni arról, hogy mi nehéz nekik és nagyon aranyos volt, mert úgy fogalmazott, hogy "olyan dolgokat csinálok, amit eddig nem" . Például süt. :)" - Zsófi