Rólunk

Kép
A KórházSuli az a hely, ahol a tanulásnak és a közösségnek gyógyító ereje van. Magyarországon szeptemberben több ezer gyerek nem tudja elkezdeni a tanévet súlyos betegsége miatt. Pedig az iskola a közösség, a tudás, a barátságok helyszíne. A betegség az élet másik oldala, a fájdalom, a félelem, az elveszni látszó célok és az elszigetelődés. A KórházSuliban önkéntes középiskolások és egyetemisták szegődnek társul beteg társaik mellé, és egy személyre szabott, egyedi oktatási rendszerben házitanítójukká válnak   a gyógyulás akár évekig is eltartó időszakára. A közös tanulás örömével visznek újra célokat, aktivitást és társaságot az egyhangú mindennapokba. Ők maguk pedig komoly személyiségfejlődésen mennek keresztül mindeközben. Évente általában 150-200 diákkal tanulunk, 250 önkéntest képzünk, koordinálunk.   A tanulás mellett közösségi programokkal igyekszünk összekapcsolni programunk szereplőit. Táborozunk, közösen alkotunk és találkozókat szervezünk. „Olyan k

"Megtanultam, hogy soha nem vagyok egyedül." - Interjú Csébi Fruzsi önkéntesünkkel

Csébi Fruzsi viszonylag új önkéntes a nálunk, akit néhány hónappal az első KórházSulis élményei után kérdeztük érzéseiről, tapasztalatairól. A tanítás nem áll távol tőle, hiszen a Pécsi Tudományegyetem harmadéves angol-etika tanárszakos hallgatója. Talán a sors keze, hogy hozzánk fújta a szél, hiszen teljesen véletlenszerűen talált ránk, egy barátjának Instagram oldaláról keveredett a KórházSuliéra. Onnan a honlap már csak egy kattintás volt, és ahogy ő fogalmaz: „szerelem volt első látásra”.

Fruzsi azért is döntött úgy, hogy jelentkezik hozzánk önkéntesnek, mivel ő maga is fejlődni szeretett volna amellett, hogy segít másoknak. 

“Olyan pedagógus szeretnék lenni, aki nyitott a világra, az új dolgokra, és sokféle ismerettel rendelkezik. A KórházSuli nagyon nagy segítséget és sok tapasztalatot nyújt ebben.”


Mesélj kicsit az első órádról, hogy érezted magad?

Tudni kell, hogy én alapból izgatott vagyok a pedagógus pályával kapcsolatban, tele vagyok ötletekkel és motivációval, így alig vártam, hogy legyen egy diákom, akivel kipróbálhatom ezeket. Nekem a pozitív gondolkodás nagyon sokat segít a mindennapi életben, emellett az élménypedagógia híve vagyok, ezt a két módszert mindenképp szerettem volna alkalmazni és megosztani a tanulópárommal. 

Szóval voltak terveim, de az első óra előtt, nem túlzok, ha azt mondom, hogy tele volt a gatya. Sajnos még nem volt pedagógiai gyakorlatom, úgymond „nem láttam még gyereket”. Azonban amint elindult az óra, a félelem azonnal elillant. Eleinte tartottam tőle, hogy sok a személyiségem és túl sok információt zúdítok a diákomra, de beszélgettünk, és elárulta, hogy nagyon örül, hogy egy jó segítőtársra talált bennem.

Akkor nem túlzok, ha azt mondom, hogy jól kijöttök a tanulópároddal.

Határozottan. Rengeteg közös érdeklődési pontot találtunk, így gördülékenyen mennek az órák.

Új önkéntesként rengeteg új élmény érhetett. Milyen támogatást kaptál az elinduláshoz?

Elképesztő mennyiségű segítséget kaptam, főleg a kétnapos képzésen, ahol a KórházSuli munkatársai és régebbi önkéntesei igyekeztek minden lehetséges nehézségre felhívni a figyelmet. Sőt, tanácsokkal és tippekkel is ellátták az újonnan érkező önkénteseket.

„Megtanultam, hogy soha nem vagyok egyedül. Mindig számíthatok a KórházSulira, ha bármilyen gondom adódik.”

Eddig mit adott neked a KórházSuli?

Nem igazán tudom szavakba önteni, annyi dolgot kaptam már most is. Igaz, nem régóta vagyok tagja ennek a szuper csapatnak, de őszintén elmondhatom, hogy az eddigi tapasztalatok alapján, életem legjobb választása volt, hogy jelentkeztem önkéntesnek. Rengeteg workshopon vehetünk részt, ahol jobbnál jobb tippeket kapunk, amiket a későbbiekben belecsempészhetünk az óráinkba.

Miben szeretnél fejlődni a velünk töltött idő alatt?

Ha ki kéne emelni egy dolgot az talán az órai időbeosztás. Ha a tanulópárommal belelendülünk egy témakörbe, többször fülön kell csípnem magam, hogy a megbeszélt időt tartsam, pedig előre készítek óratervet.

Fruzsi egy nagyon lelkiismeretes és érzékeny lány, akinek igazi szenvedélye a tanítás, és minden tehetsége meg is van hozzá. Úgy érzi, a KórházSuli segítségével még jobban ki tud teljesedni, ami a későbbiekben a tanári pályán is hatalmas előnyt jelenthet.  

„A KórházSuliban igazán önmagam lehetek, bontogathatom a szárnyaimat , szabadon kipróbálhatom az új tanulásmódszertani ötleteimet, és nem utolsó sorban végtelen fejlődési lehetőséget biztosít mind személyiségileg, mind pedagógiailag.”